Praxisvezetői folyamatok - Gyorstalpaló Csomag


Sok praxisvezető szenved időhiányban és a napjai inkább csak a tűzoltásról szólnak, mintsem a folyamatok fejlesztéséről.

Sokszor még az egyszerű döntések meghozása is nehézséget jelent, mert a döntések javarésze érzelmi alapon születik, nincsenek mögötte adatok, amik alapján könyebb lenne A-t vagy B-t választani.

A legtöbb praxisvezető kényszervállalkozó. Azért kell vállalkoznia, hogy azt csinálhassa, amit szeret. Ebbe viszont nem tartozik bele a cég vezetésével járó sok-sok feladat és nyűg.

Ebben tudok segíteni! Praxismenedzserként praxistulajdonosokat és vezetőket támogatok, hogy a kérdéses esetekben, a döntés pillanatában legyen mihez nyúlni. Ehhez alakítjuk ki a heti/havi folyamatokat és kimutatásokat. Így nem kell vakon repülni!


Ez a csomag Önnek szól, ha

  • kevés ideje marad a vállalkozás vezetésére, mert inkább a szakmával szeret foglalkozni
  • érzi, hogy több van a praxisában és ezt szeretné ki is hozni belőle
  • szeretné jobban átlátni a praxis üzleti oldalát és pénzügyeit
  • a vállalkozása pénzügyeit nem csak a visszapillantóból szeretné látni és szemét inkább folyamatosan az előre vezető úton akarja tartani
  • érdekli, hogy hogyan lehet olyan árazást kialakítani, ami biztosítja, hogy a cégben profit is maradjon
  • a szakmai munka mellett szeretné a kollégák gazdasági teljesítményét is egyszerű és érthető módon mérni
  • hajlamos a halogatásra, ezért mindig csúszásban van. De ezen szeretne változtatni!
  • célja, hogy a vállalkozás legyen Önért és ne kizárólag Ön a vállalkozásért

Mit tartalmaz a csomag?

A csomag 3 találkozásból és a találkozások között lévő elemző, tervező háttérmunkából áll.

1. Az első alkalommal átbeszéljük a praxis jelenlegi működését és felmérjük, hogy most milyen hatékonysággal történik az üzemelés. Kérdések mentén, vezetett módon végigvesszük, hogy mik a jelenlegi és hosszú távú célok. Összegyűjtjük, hogy milyen módon van jelenleg dokumentálva a működés és hol lehet hatékonyabb megoldásokat alkalmazni. Foglalkozunk a KPI-okkal (Kulcsfontosságú teljesítménymutatók), amik megmutatják a működés és munka hatékonyságát.

2. A második alkalomra egy összeállított csomaggal érkezem, amiben a jelenlegi működés elemzésén keresztül láthatóak lesznek a fejlődési pontok. Összeállítom a praxis cash flow kimutatását , és átbeszéljük, hogy ez hogyan fogja támogatni a jövőbeli döntéshozást. A fő számok ismeretében foglalkozunk az árazással és megmutatom, milyen árazási és folyamatfejlesztési stratégiákkal érhető el magasabb profit. (A tévhittel ellentétben: nem kell , mindig általánosan csak az árat emelni!)

3. A harmadik alkalommal kitérünk rengeteg lényeges és érdekes kérdésre. Itt főleg azokkal a témákkal foglalkozunk, ami a praxisvezetőt vagy tulajdonost legjobban foglalkoztatja a jövővel kapcsolatban. Legyen szó a növekedésről, készletforgásról, marketingről, kollégák motiválásáról/jutalmazásáról, a cég értékének felméréséről vagy egy lehetséges EXIT stratégiáról.


Mire lesz szükség?

Az első találkozó alkalmával átbeszéljük, hogy eddig milyen módon volt vezetve a teljesítmény. A könyvelőtől elérhető és a házilag vezetett kimutatásokra is szükség lesz. (Láttam már elég sok mindent, de még sosem volt olyan, hogy ne tudtunk volna mihez nyúlni.) De mindent átbeszélünk az első találkozón.


Mennyibe kerül a csomag?

A csomag tartalmaz 3 x 1,5 óra személyes vagy online konzultációt és a 3-4 óra háttérmunkát (elérhető adatok és a cégmérettől függően), melynek díja 190.000 forint.



A vállalkozások élete és fejlődése olyan mint az evolúció. Nem mutatja meg magától előre mi működik vagy mi biztosítja a talpon maradást, hanem egyszerűen megszűnésre ítéli azt ami nem életképes.

Ezzel csak az a baj, hogy mi emberek jók vagyunk olyan folyamatok életben tartásában is, amik nem hoznak eredményt, viszont számunkra így inkább csak kényelmes, mint hasznos. (Sokszor pedig még a kényelmes sem igaz rájuk.)

Szerencsére a praxisokban és a benne dolgozóknak nem kell ezt egyedül csinálniuk, és ha szükségük van rá, akkor segítséghez és támogatáshoz tudnak jutni.

A gyakorlatot nem lehet kikerülni, a tapasztaltot nem szabad megspórolni. Viszont azt, hogy ezeket mennyi idő alatt és mennyire fókuszáltan szerzi meg a praxisvezető már lerövidíthető.

Az a cél, hogy a gyógyító tevékenységgel és az ügyfelekkel sokkal több időt lehessen tölteni, és ne a cég vezetése vigye el az összes időt. Ehhez nyújt segítséget és támpontokat ez a gyorstalpaló csomag.